Minggu, 08 November 2015

12 Kebaikan Amalan Qigong pada setiap hari

12 Kebaikan Amalan Qigong pada setiap hari

Qigong adalah sistem kuno Cina latihan dan meditasi bahawa ramai orang telah mengalami minda yang lebih tenang dan semangat. Ia boleh meningkatkan prestasi dalam sukan, dan memupuk kesihatan, kesejahteraan, dan sepanjang hayat. Ini telah diilhamkan oleh dukun Cina kuno, Tao dan Buddha; semua orang yang mencari keharmonian dan keamanan dengan alam semula jadi. T

di sini adalah tiga jenis utama Qigong yang terdiri daripada kerohanian, sukan, dan penyembuhan. Bukti telah menunjukkan bahawa Qigong mungkin kesan dalam rawatan pelbagai penyakit termasuk kanser dan penyakit jantung. Terdapat dua belas yang luar biasa faedah Qigong dan seperti berikut.

1) Kesejahteraan dan kesihatan yang lebih baik. Qigong menekankan seluruh badan, sistem benar keseluruhan kesihatan. Sistem ini adalah untuk menyembuhkan penyakit tertentu; ini tidak adalah sebab utama untuk latihan. Ia bukan sahaja tentang menambah tahun kepada kehidupan anda, tetapi menambah kehidupan kepada tahun anda.

2) minda yang jelas dan tenang. Apabila fikiran anda adalah aman, seluruh alam semesta seolah-olah menjadi aman. Ia adalah tentang mencari hati yang tenang dan jiwa yang bermula secara dalaman. Orang lain akan menyedari kehadiran anda dan ingin mengetahui lebih lanjut. Jika anda mempunyai fikiran yang tenang, anda akan membuat keputusan yang lebih baik dan mempunyai kemahiran untuk tahu bila untuk bertindak dan bila untuk masih.

3) tidur lebih mendalam dan lebih pemulihan. Qigong akan membantu anda mencari percutian tidur yang diperlukan untuk tidur yang tenang.

4) Meningkatkan tenaga, termasuk kecergasan seksual dan kesuburan. Qigong boleh memberi anda lebih banyak tenaga dan mengembalikan keremajaan.

5) kehangatan Selesa. Qigong adalah sangat baik untuk tangan dan kaki sejuk. Peredaran anda bertambah baik dan badan akan menjana lebih kehangatan dalaman apabila ia sejuk.

6) kulit yang jelas. Kulit boleh menjadi lebih jelas kerana Qigong membantu menghapuskan toksin yang tersimpan di dalam badan.

7) sikap bahagia. Mengamalkan betul dan sederhana Qigong biasanya mewujudkan watak optimistik dan meriah. 8) metabolisme yang lebih cekap. Penghadaman bertambah baik. Rambut dan Kuku akan berkembang dengan lebih cepat.

9) Kawalan yang lebih besar ke atas badan seseorang. Ini memerlukan bahawa aspek tubuh yang tidak seimbang akan mula menormalkan lagi. Sebagai contoh pernafasan, kadar jantung, tekanan darah, dan tahap hormon akan berasa lebih dalam kawalan.

10) mata terang. Mata adalah tingkap untuk jiwa dan jika seseorang itu aman dan hati terbuka, refleksi akan dilihat oleh orang lain.

11) Gerak hati dan kreativiti. Qigong akan bangun otak dan yang, ini akan menggalakkan keupayaan untuk berfikir dengan usus dan rasai dengan minda. Semua ini akan menjana gerak hati dan kreativiti.

12) Kesan Rohani. Seperti yang anda menjadi lebih maju dalam Qigong pelbagai pengalaman rohani akan menjadi lebih biasa, seperti kebetulan bermakna. Apabila Qi (Chi - tenaga) adalah banyak, jelas, dan mengalir, deria adalah lebih selaras dengan alam semesta.

Mana-mana dua belas akan memberi manfaat kepada kehidupan anda dengan cara yang anda tidak menjangka atau berfikir mungkin sebelum ini. Dalam sibuk, selepas kemelesetan kita dan dunia tertekan, mempunyai satu cara untuk menenangkan fikiran anda, mengurangkan tekanan, berfikir lebih jelas dan membuat keputusan mengenai cara bijaksana dan kurang emosi adalah sesuatu yang akan memutuskan perkara-perkara mudah seperti berapa banyak wang yang anda membawa masuk, bagaimana berjaya anda di tempat kerja dan dalam perkahwinan atau hubungan, dan yang paling penting, bagaimana sihat anda.

Qigong akan meningkatkan kesihatan anda dan yang satu ini adalah yang paling penting sekali, kerana mempunyai badan yang sihat akan membolehkan anda untuk mempunyai semua perkara lain dalam hidup anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar