Minggu, 08 November 2015

Music Is Therapy - 2 Sebab Utama Mengapa Muzik Boleh Bantu Sihat Badan dan Fikiran

Music Is Therapy - 2 Sebab Utama Mengapa Muzik Boleh Bantu Sihat Badan dan Fikiran

Idea muzik sebagai pengaruh penyembuhan adalah kuno dan pergi sekurang-kurangnya sejauh kembali sebagai tulisan-tulisan Aristotle dan Plato. Muzik sebagai seni penyembuhan dan sains mula mengkaji lebih minat selepas kedua-dua Perang Dunia apabila pemuzik pergi ke hospital untuk bermain untuk veteran mengalami trauma perang. Kejayaan mereka dalam mewujudkan tindak balas penyembuhan yakin doktor nilai muzik sebagai terapi.

Jadi kita tahu bahawa muzik alat bantuan penyembuhan - tetapi bagaimana ini sebenarnya berfungsi?

Peranan tekanan

Salah satu cara untuk melihat ini adalah untuk mempertimbangkan idea bahawa punca yang lebih dalam semua kesakitan fizikal dan emosi atau penyakit adalah beberapa bentuk tekanan. Kita cenderung untuk berfikir bahawa tekanan adalah hanya satu isu emosi dan jika kita mengabaikannya maka ia akan hilang, tetapi doktor kini mengetahui bahawa hasil tekanan dalam perubahan fisiologi yang boleh mempunyai implikasi kesihatan yang serius.

Peristiwa tekanan dan situasi yang sukar yang berterusan mewujudkan apa yang dikenali sebagai tekanan tindak balas, yang juga dikenali sebagai tindak balas melawan atau penerbangan. Apabila kita berada dalam tekanan-balas, sistem saraf bersimpati kami adalah dominan dan menyediakan kita untuk melawan musuh atau untuk menjalankan daripadanya. Dalam keadaan ini, kita bersedia untuk tindakan, kita berasa bertenaga dan amaran, tetapi ada juga yang turun-bahagian besar - kita berhenti melaksanakan fungsi pemulihan penting seperti mencerna dan penyembuhan.

Untuk berada dalam keadaan optimum untuk penyembuhan dan pemulihan yang kita perlukan untuk keluar dari sambutan perjuangan-atau-penerbangan dan ke dalam perhentian-dan-mencerna balas sistem saraf parasimpatetik ini.

Dan ini adalah betul-betul di mana muzik sebagai terapi boleh memainkan peranan yang penting. Muzik, dengan keupayaan untuk cepat beralih keadaan emosi kita, yang boleh mencetuskan kedua-dua perjuangan-atau-penerbangan atau lain-dan-digest.

Peranan minda

Kedua menyembuhkan muzik cara ialah dengan mengangkat kita daripada berdasarkan fikiran-pemikiran - yang melihat masalah di mana-mana - untuk penghargaan berdasarkan hati, yang melihat keutuhan dan penyelesaian.

Muzik berdasarkan keharmonian dan keseimbangan dapat naik kereta api negeri keharmonian dan keseimbangan dalam pendengar. Cuba fikirkan bagaimana anda rasa selepas mendengar beberapa komposer klasik yang besar, atau bahkan untuk beberapa pop moden atau batu yang dicipta dari tempat kesenian dan niat yang positif. Kita berasa rasa kecantikan, inspirasi, mungkin juga kagum. Rasa ini bukan pemikiran minda - ia adalah hati yang membuka. Apabila minda masih dan hati terbuka, badan mendapat mesej bahawa ia adalah baik dan ia boleh berehat dan sembuh.

Ringkasnya, seseorang itu boleh mengatakan bahawa muzik adalah terapi apabila ia:

menghubungkan kita kepada, pengalaman ikhlas sedar hidup
adalah inspirasi dan hidup mengesahkan
mengandungi harmoni yang naik kereta api balas harmoni dalam pendengar
melegakan kami dan mendapat kita daripada tindak balas tekanan rehat dan penyembuhan sambutan

Sekarang anda tahu beberapa cara di mana menyembuhkan muzik, anda boleh menjadi ahli terapi muzik sendiri yang terbaik! Hanya pilih muzik yang positif, meningkatkan dan harmoni dan mendengar ia dengan niat untuk mengimbangi badan, minda dan semangat. Anda juga boleh menggunakan beberapa ambien muzik latar belakang yang baik semasa menjalankan meditasi berpandu atau sesi terapi. Muzik itu sendiri adalah terapi - jadi hanya membiarkan frekuensi penyembuhan dan niat positif belakang muzik melakukan kerja-kerja untuk anda kerana anda berehat ke penyembuhan negeri menjadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar