Minggu, 08 November 2015

Resonance, percanggahan dan Entrainment Dengan Terapi Bunyi: Bahagian 1

Resonance, percanggahan dan Entrainment Dengan Terapi Bunyi: Bahagian 1

Terapi bunyi adalah satu kaedah menggunakan ubat getaran dan memudahkan perubahan positif dalam bidang bertenaga kami dengan membimbing badan kembali kepada getaran yang sihat.

Menggunakan bunyi dan getaran untuk badan dan tenaga kerja akan meningkatkan kesan terapi pada diri sendiri atau pelanggan anda. Ini berlaku kerana penggunaan bunyi membantu anda untuk berehat yang seterusnya membolehkan anda untuk menjadi lebih mudah menerima apa yang ditawarkan.

Tekanan, ketakutan atau kemarahan di tempat kerja atau dengan keluarga adalah contoh getaran yang tidak sihat yang kita alami sebagai perasaan. Perasaan aman sambil duduk di tepi lautan atau saat cinta tanpa syarat adalah contoh getaran yang harmoni dan sihat.

Jadi mengapa kita tidak menyesuaikan semula getaran kami untuk keadaan yang sihat secara automatik? Jawapannya terletak dengan prinsip-prinsip resonans, percanggahan dan pemerangkapan.

Apakah Resonance?

Resonance berasa baik. Bertemu dengan seseorang buat kali pertama dan anda akan mendapat satu perasaan yang benar-benar baik daripada mereka, itu resonans. Cinta pandang pertama adalah resonans, kamu berdua bergema dengan satu sama lain. Anda berada di dalam harmoni. Satu sudu cip coklat pudina dari Ben dan Jerry di resonans dengan saya. Dua sudu tidak. Fluffy dan tempat di sana berada dalam resonans.

Apakah percanggahan?

Percanggahan kekurangan keharmonian. Apabila kamu bertemu dengan seseorang yang anda mengambil suka segera kepada, itu percanggahan. Rasa seperti mendengar Vivaldi tetapi Eminem adalah di radio dan anda mahu melompat keluar dari kulit anda, itu percanggahan.

Apakah Entrainment dan Resonance bersimpati?

Pemerangkapan adalah apabila getaran (perasaan) menjadi dominan. Sebagai contoh, seseorang yang telah hidup dalam ketakutan untuk masa yang lama memasuki hubungan dengan orang yang bahagia dan menjadi gembira dirinya. Itulah resonans bersimpati. Hubungan ini berakhir tetapi dia masih gembira, itu pemerangkapan. Kebahagiaan, getaran yang dominan, menjadi terperangkap dalam dirinya dan kini, negeri dominan biasa beliau. Jika dia telah jatuh kembali kepada ketakutan, maka takut akan, negeri terperangkap dominan.

Satu contoh kehidupan sebenar, saya pernah bekerja di sebuah syarikat adalah presiden adalah seorang lelaki yang benar-benar hebat yang mengambil berat tentang ia memandang pekerja berkenaan dan hasilnya, semua orang dirawat satu sama lain dengan rasa hormat. A Presiden baru telah dibawa masuk yang adalah sebaliknya, tekak yang dipotong dan un-boleh dipercayai. Oleh itu, orang-orang yang bekerja di sana mula mencurigai antara satu sama lain dan membentuk kumpulan dan puak. Akhirnya, sebahagian besar kerja di sana sama ada menerima pakai prinsip-prinsip seperti presiden (berubah getaran mereka untuk kadar yang sama seperti beliau) atau, mereka meninggalkan syarikat itu.

Jadi apakah ini mempunyai kaitan dengan terapi bunyi? Segala-galanya dan saya akan menjelaskan dalam post yang akan datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar