Minggu, 08 November 2015

Anda Boleh Gunakan Hyperbaric Chambers Sekiranya Anda Claustrophobic?

Anda Boleh Gunakan Hyperbaric Chambers Sekiranya Anda Claustrophobic?

Ramai orang kini beralih kepada kebuk hiperbarik untuk rawatan yang berbeza dan aplikasi kosmetik. Terdapat sekolah pemikiran bagaimanapun bahawa orang-orang yang claustrophobic mungkin tidak mampu untuk mengendalikan masa yang dihabiskan di dalam ruang yang sangat kecil. Mereka bimbang bahawa rawatan tidak akan berkesan kerana panik yang dialami oleh pesakit. Artikel ini akan menunjukkan bahawa ini adalah satu perkara yang salah dan mereka penemuan teknologi dalam pembuatan kamar hiperbarik bermakna sesiapa boleh berasa selesa di dalam bidang ini terkurung.

Lihat Melalui Chambers - Ramai daripada dewan baru yang berada di tempat di hospital-hospital dan pusat-pusat terapi encased sepenuhnya dalam kaca sama ada jelas atau Plexiglas. Ini bermakna bahawa pesakit mempunyai pandangan penuh segala-galanya dalam persekitaran mereka jadi ia adalah lebih seperti berada di dalam bilik dan bukannya terhad dalam ruang yang kecil. Aspek yang paling membimbangkan mereka yang claustrophobic kerana ia adalah takut yang tidak diketahui atau yang dihancurkan iaitu di tengah-tengah masalah. Jika mereka boleh melihat segala-galanya di sekeliling mereka, mereka kurang cenderung untuk panik.

Mikrofon dan Intercoms - Unit-unit ini juga mempunyai mikrofon dan intercoms supaya pesakit boleh berkomunikasi dengan juruteknik yang berada di dalam bilik dengan mereka. Mereka juga boleh menggunakan unit-unit ini untuk menonton televisyen, filem atau mendengar muzik supaya mereka tidak merasa seperti mereka meletakkan di sana menunggu masa berlalu. Bagi mereka yang tidak mempunyai keupayaan untuk diam untuk tempoh yang lama, seperti mereka yang mengalami autisme, ini adalah berfaedah kerana mereka lebih tenang apabila mendapatkan rawatan mereka.

Bantuan kebencian - Mereka yang ingin mempunyai ruang HYPERBARIC mudah alih akan mendapati bahawa unit ini tidak bersalut sepenuhnya di kaca tetapi mereka mempunyai panel kaca yang membolehkan mereka untuk melihat keluar. Mereka mungkin ingin memulakan rawatan mereka dengan jumlah yang lebih singkat untuk membolehkan mereka menyedari apa-apa yang buruk akan berlaku kepada mereka dari yang terhad. Dalam jumlah yang singkat, mereka boleh mula mempunyai lebih panjang dan lebih lama sesi tanpa tekanan terlalu banyak.

Malah mereka yang mempunyai isu-isu dengan ruang terkurung seperti claustrophobics boleh dirawat dalam kebuk hiperbarik. Semua dewan mempunyai cara untuk pesakit untuk melihat apa yang sedang berlaku di sekeliling mereka. Mereka juga boleh memberi tumpuan kepada media yang membolehkan mereka untuk berehat sambil dirawat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar