Minggu, 08 November 2015

Apa yang perlu Harapkan Apabila Melawat Chiropractor

Apa yang perlu Harapkan Apabila Melawat Chiropractor

Kebanyakan ahli tulang berpengalaman mahu mengambil sejarah yang mendalam tentang pesakit, dan ini biasanya melibatkan mengisi beberapa bentuk dan kemudian pergi ke atas pelbagai isu-isu kesihatan pesakit, kerana mereka boleh berkaitan dengan tulang belakang. Ia membantu untuk bertanya tentang ergonomik di rumah pesakit. Sebagai contoh mereka mungkin mempunyai tabiat tidur di sofa atau mungkin hanya duduk di sofa itu sendiri menyumbang kepada masalah belakang mereka. Seorang pesakit pinggang mungkin mempunyai tabiat mengampu kaki sendiri apabila duduk. Tabiat ini boleh membuat asal kerja yang dilakukan di pejabat chiropractor, jadi ia adalah baik untuk mencari perkara-perkara ini.

Dalam hal untuk bekerja kecederaan, chiropractor berjalan ke dalam peratusan yang tinggi pesakit pekerjaan kolar biru yang bekerja keras dan bermain keras - dan semuanya boleh menambah sehingga aduan tulang belakang, terutamanya jika pesakit yang mempunyai sejarah aduan tulang belakang. Sekurang-kurangnya separuh daripada pesakit yang datang kepada ahli tulang mencari di x-ray yang terdapat tulang belakang atau dua yang telah menjadi cacat kerana beberapa kecederaan zaman kanak-kanak terlupa lama. Ia adalah luar biasa bagi kecacatan ini berlaku selepas umur sebelas kerana prinsip yang dikenali sebagai Undang-undang Wolf.

Kiropraktor mengambil kira persekitaran kerja pesakit. Chiropractor anda boleh menasihati anda menggunakan rehat pergelangan tangan gel berasaskan, jika anda mengalami masalah pergelangan tangan yang berkaitan dengan penggunaan tetikus di tempat kerja. Jika monitor komputer adalah terlalu rendah, atau terlalu tinggi - yang boleh menyumbang kepada masalah serviks berterusan. Sama seperti apa-apa, jika kita tidak boleh mengeluarkan semua faktor-faktor yang memburukkan maka apa-apa kemajuan hanya boleh sementara, dan rawatan boleh mengambil masa yang lama, atau pergi ke dalam penyelenggaraan. Chiropractor boleh menjaga aggravations tulang belakang ke tahap yang besar, tetapi pengaruh luaran perlu ditemui dan diselesaikan.

Semua ahli tulang teliti dilatih dalam radiologi. Mereka bukan sahaja dilatih dalam pengambilan x-ray, tetapi mereka menerima pendidikan yang menyeluruh ke dalam membaca dan mentafsir mereka. Walaupun mereka kelihatan untuk proses penyakit sama seperti radiologi boleh, tulang juga mempunyai sistem pengukuran yang berbeza, dan juga kaedah analisis yang berbeza. Ini menunjukkan titik tekanan di tulang belakang bahawa pakar radiologi perubatan tidak akan berfikir adalah penting.

Satu perkara yang penting, anda tidak perlu takut untuk bertanyakan soalan yang chiropractor anda. Jika anda mengalami kesakitan daripada tindak balas umum untuk pelarasan - jangan takut untuk membawa. Chiropractor A jam tangan untuk perkara-perkara itu, dan cuba sedaya upaya untuk mengelakkan "flare-up" dari sebarang rawatan. Untuk dapat mekanikal menghadapi radang, bengkak sendi tanpa memburukkan lagi mereka memang seni.

Ramai ahli tulang memilih cara lembut daripada merawat duri itu, walaupun ada masalah tulang belakang yang hanya memerlukan pelarasan penuh, dan di situlah chiropractor yang benar-benar tahu bagaimana untuk "bergerak tulang" bernilai. Walaupun pelarasan penuh boleh menyebabkan kesakitan sementara, keputusan yang biasa adalah bahawa pesakit berasa lebih baik dalam beberapa hari seminggu. Beberapa ahli tulang merawat prosedur lebih lembut sehingga pesakit yang telah lalu "fasa akut", dan kemudian mereka akan cuba untuk membuat pelarasan mendalam kepada tulang belakang. Pelarasan ini tidak akan menjadi sakit selepas itu, dan supaya ia boleh menjadi satu proses yang lebih lancar dengan cara itu. Hari-hari ini, semakin ramai ahli tulang yang menggunakan rendah terapi tahap laser. Rendah terapi laser tahap dikenali sebagai LLLT, dan ia boleh membantu dengan komponen tisu lembut masalah pesakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar