Minggu, 08 November 2015

Adakah Macrobiotics Menyumbang kepada Kematian Steve Jobs?

Adakah Macrobiotics Menyumbang kepada Kematian Steve Jobs?

Macrobiotics adalah falsafah holistik hidup dan penyembuhan, memeluk oleh Steve Jobs apabila beliau mula-mula disahkan menghidap kanser pankreas, menurut biografi beliau. Tepat apa yang terlibat dalam mengamalkan Macrobiotics? Macrobiotics menasihatkan makanan yang seimbang terutamanya daripada biji-bijian, sayur-sayuran dan produk soya seperti miso, secara individu mengikut perlembagaan dan keadaan seseorang. Ia telah membantu ramai orang menyembuhkan diri daripada pelbagai penyakit, termasuk kanser.

Walau bagaimanapun, dalam kes Steve Jobs, dia mungkin telah berkhidmat lebih baik dengan mengambil kesempatan daripada pembedahan sebaik sahaja dia telah didiagnosis, selain daripada mengikuti perjalanan Macrobiotik kehidupan. Masalah dengan kaedah penyembuhan alternatif, seperti Macrobiotics, adalah bahawa mereka boleh melambatkan seseorang daripada mengambil kesempatan daripada kaedah teknologi terkini diagnostik dan pembedahan, apabila diminta.

Malangnya, dalam sepuluh tahun yang lalu, ramai guru Macrobiotik dihormati dan kaunselor sendiri telah meninggal dunia akibat kanser. Adakah kerana mereka tidak mendapat diagnosis awal? Atau kerana mereka tidak mengambil kesempatan daripada pembedahan untuk membuang tumor dan kemudian gunakan Macrobiotics atau pendekatan holistik lain untuk menghapuskan punca dan penyebaran potensi kanser mereka?

Guru Macrobiotik besar, Herman Aihara, seorang pelajar pengasas Macrobiotics, George Ohsawa, adalah seorang lelaki kecil yang rendah hati yang diberi kuasa yang menyembuhkan melalui keseluruhan makanan diet dan rumah ubat. Aihara selalu memberitahu pesakit kanser untuk mempunyai tumor mereka dikeluarkan pertama, dan kemudian kembali untuk kaunseling Macrobiotik untuk belajar bagaimana untuk mengubah kehidupan mereka - dari segi fizikal, emosi dan rohaniah - dan secara semula jadi kebuluran daripada sel-sel kanser dan tidak berulang lagi. Dia mengambil berat lebih lanjut mengenai kehidupan setiap orang daripada kira-kira membuktikan bahawa falsafah beliau semata-mata adalah salah satu yang betul.

Kaedah penyembuhan alternatif bekerja terbaik apabila digabungkan dengan diagnosis perubatan konvensional dan rawatan. Harapan untuk masa depan adalah "ubat pelengkap," yang menggabungkan yang terbaik daripada kedua-dua dunia. Saya lihat berharap dengan pusat perubatan utama termasuk meditasi dan Penyembuhan Sentuh untuk himpunan mereka rawatan.

Chakra Diaries, cerita kehidupan novel orang dalam perjalanan penyembuhan, termasuk kisah Julie, penyembuh alternatif yang tidak menggunakan ubat allopathic dan oleh itu tidak didiagnosis dengan melanoma sehingga dia berada di Tahap 4 dan ada campur tangan sedikit tersedia . Ia adalah versi yang besarkan cerita benar - tidak sama dengan cerita Steve Jobs, tetapi dengan hasil akhir yang sama. Dan moral sama ... dengan menggunakan kedua-dua kebijaksanaan alternatif dan teknologi perubatan. Menggabungkan yang terbaik dari semua yang boleh didapati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar