Minggu, 08 November 2015

Rawatan Kesihatan Alternatif di Ireland di tunjukkan

Rawatan Kesihatan Alternatif di Ireland di tunjukkan

Kesihatan alternatif telah menjadi perniagaan yang besar di Ireland sejak sepuluh tahun yang lalu. Rawatan dan disiplin seperti Reiki dan akupunktur digunakan untuk dianggap dengan keraguan, tetapi kini, bagi ramai orang, adalah barisan pertama rawatan selepas sembuh dari pelbagai penyakit dan kecederaan, tekanan dan kemurungan melalui patah tulang dan juga kanser.

Jadi apakah kategori utama terapi alternatif, dan apakah faedah mereka? Dalam hal ini, yang pertama dalam siri artikel, kami akan cuba untuk memberikan garis besar apa rawatan yang sedia ada di klinik-klinik di seluruh Ireland, dan hanya apa tuntutan dibuat memihak kepada mereka.

Akupunktur adalah salah satu amalan alternatif yang terkenal; ia berasal dari China lebih daripada dua ribu tahun yang lalu, dan kaedah-kaedahnya menyimpang kerana ia merebak melalui Jepun dan Korea. Ia terutamanya terdiri daripada melekat jarum halus ke dalam tempat-tempat tertentu di dalam badan, apa yang dikenali sebagai 'Mata Akupunktur', untuk melegakan kesakitan atau mengurangkan gejala penyakit lain. Dalam amalan Tradisional Perubatan Cina ini mungkin akan dilakukan bersama-sama dengan rawatan herba tradisional. Terdapat banyak pengamal Ireland, sebahagian besar daripada mereka telah membangunkan kemahiran mereka tanpa mempunyai latar belakang dalam budaya ilmu perubatan Cina, jadi bagaimana seorang pesakit bakal boleh yakin bahawa mereka menerima perkhidmatan yang bertauliah? Majlis Acupuncture Ireland, TCMCI Ltd, adalah Pengarah Bebas Profesional Daftar Acupuncturists di Ireland yang ditubuhkan di bawah naungan Jabatan Kesihatan dan Kanak-kanak. Semua ahli-ahlinya ditemuramah dan kelayakan dan insurans mereka disahkan sebelum menjadi ahli-ahli ACI. Mencari logo mereka tentang sastera mereka.

Reflexology melibatkan rangsangan, dengan mengenakan tekanan, zon yang sangat khusus tangan, kaki dan telinga. Zon-zon yang berbeza dikatakan ada kaitan dengan yang lain, bahagian-bahagian yang sangat berbeza daripada badan. Prinsip asas adalah bahawa manipulasi zon pada kaki mempunyai kesan yang baik terhadap qi, atau aliran tenaga, individu. Ini seterusnya meningkatkan kesihatan fizikal seseorang. Seperti akupunktur, pengamal refleksologi mempunyai kumpulan akreditasi kebangsaan, Daftar Nasional Reflexologists (Ireland), atau NRRI. The NRRI ditubuhkan pada tahun 1998 sebagai sebuah badan profesional untuk mengawal selia amalan refleksologi di Ireland melalui ahli berdaftar layak dan sekolah-sekolah bergabung. Organisasi ini diiktiraf sebagai badan kawal selia profesional oleh QUINN-penjagaan kesihatan, VHI Healthcare, dan AVIVA Kesihatan.

Begitu juga, Reiki mendorong kesan positif ke atas qi, tetapi dalam tenaga disiplin ini dipindahkan daripada bomoh itu kepada pesakit melalui tapak tangan tuan Reiki ini. Tangan tidak menyentuh pesakit, tetapi diletakkan di atas badan di tempat-tempat di mana tenaga akan melakukan yang paling baik. Reiki adalah satu amalan kuno; ia telah dibangunkan pada awal 1920-an oleh seorang sami Buddha Jepun bernama Mikao Usui. Walaupun ada banyak pengamal Reiki di Ireland, dan beberapa gabungan tidak rasmi, terdapat masa ini tiada persatuan yang diiktiraf kebangsaan yang mengawal selia pengamal Reiki.

Satu carian Google untuk pengamal Reiki di Ireland hasil sahaja, lebih 90,000 muka surat, tetapi bagaimanakah manusia boleh mendapatkan maklumat yang seimbang prestasi satu klinik terhadap yang lain? Mengetahui di mana untuk mula mencari mana-mana pengamal alternatif boleh menjadi satu tugas yang mudah, tetapi satu cara untuk mendapatkan maklumat yang benar-benar berharga adalah untuk bertanya kepada seseorang yang telah melalui proses ini pada masa lalu. Jika seseorang telah menggunakan klinik akupunktur dan telah mempunyai pengalaman yang positif, maka mereka mungkin ingin berkongsi pengalaman itu. Itulah di mana tapak kajian semula atau satu forum spesifik berkaitan dengan perubatan alternatif datang ke sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar