Minggu, 08 November 2015

Aloe Vera dan Banyak Kegunaan Healing Its

Aloe Vera dan Banyak Kegunaan Healing Its

Aloe Vera adalah asal tumbuhan berair dari pusat bandar Afrika. Ia didapati berasal dari kawasan gersang Afrika, India dan di tempat lain. Ia boleh bertahan untuk tempoh yang lama tanpa air kerana ia menyimpan cecair dalam daun berisi. Ia mempunyai beberapa kegunaan perubatan yang telah diketahui oleh tamadun yang berbeza untuk beribu-ribu tahun. Ia telah digunakan di Mesir purba, Yunani dan Rom. Baru-baru ini telah menjadi lebih popular dan banyak produk kini boleh didapati untuk penjagaan kulit yang mengandungi bahan ini.

Selaran matahari dan Insect Bites

Aloe Vera adalah ubat yang sangat baik untuk selaran matahari. Sumber terbaik adalah tumbuhan aloe segar. Potong batang dan membersihkan kedua akhirnya membuka ke membakar. Jus ini mempunyai cukup konsisten seperti gel. Saya telah menggunakan ini membetulkan beberapa kali pada diri saya dan juga isteri saya dan ia tidak pernah gagal. Ia akan segera penyejukan tetapi yang lebih penting ia menggalakkan penyembuhan kulit yang terjejas. Jika anda tidak berlaku untuk mempunyai sebuah kilang yang berguna kemudian gunakan gel Aloe Vera atau jus boleh dicurahkan ke kawasan yang terjejas dan menggosok dalam perlahan-lahan. Ia juga amat baik untuk gigitan serangga. Ia akan melegakan rasa gatal-gatal serta-merta.

Ia juga amat baik untuk lain-lain jenis luka terbakar. Pastikan bahawa jika anda mempunyai luka terbakar yang anda masukkan air sejuk ke atas kawasan tersebut sehingga haba dibawa keluar dari kawasan itu. Hanya kemudian memohon Aloe Vera. Gel tumbuhan mempunyai kesan pada pembaharuan ke atas sel-sel. Ia juga akan membantu untuk mengurangkan parut.

Penghadaman dan Colon Cleansing

Jus Aloe Vera dalam bentuk yang dicairkan boleh digunakan untuk pembersihan kolon. Ia membantu membersihkan sisa-sisa yang tidak dapat dihadamkan serta meningkatkan keupayaan usus untuk menyerap nutrien melalui villi usus. Ia juga telah menunjukkan untuk mengimbangi asid perut dan membantu penghadaman dengan cara ini. Ia juga dikenali untuk membantu sel-sel membersihkan sisa buangan dan sebagainya adalah bahan cucian badan secara keseluruhan.

Aloe Vera dan Berat Badan

Aloe Vera boleh membantu mereka yang ingin menurunkan berat badan dengan meningkatkan keupayaan hati untuk membakar lemak yang tersimpan di dalam badan. Jus ini boleh rasa agak pahit jadi anda mungkin mahu ix dengan beberapa jus untuk menjadikannya sedap. Bahan-bahan pahit seperti lemon biasanya baik untuk hati. Kilang itu juga mempunyai kandungan serat yang amat tinggi yang memerlukan banyak tenaga untuk memecahkan. Oleh itu, ia juga membantu badan untuk membakar kalori tambahan dengan cara ini.

Kilang dan produknya mempunyai pelbagai kegunaan penyembuhan. Saya pasti mengesyorkan mempunyai sebuah kilang di belakang rumah anda atau di balkoni anda. Ia adalah mudah untuk berkembang dan pulpa segar atau jus adalah sumber terbaik mutlak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar