Minggu, 08 November 2015

Oregano Minyak Menggunakan Pengumuman

Oregano Minyak Menggunakan Pengumuman

Terdapat banyak minat mengenai kegunaan minyak oregano dan cara ia memberi manfaat kepada kesihatan manusia. Tetapi manakala organisasi seperti Jabatan Kesihatan dan Perkhidmatan Manusia atau Perkhidmatan Kesihatan Awam mungkin tidak secara rasmi mengenalinya, minyak oregano menggunakan dan manfaat kesihatan mengubah kehidupan ramai orang.

Menggunakan minyak Oregano luaran dan dalaman adalah selamat.

Malah, herba ini telah ditemui dan digunakan oleh orang di Mediterranean lama dahulu. Sebenarnya, minyak oregano adalah herba yang paling bermanfaat ditemui, dan ia berfungsi sebagai anti-bakteria, anti-kulat, anti-virus, antiseptik, anti-radang, anti-alergi, agen anti-parasit. Ia mengandungi antioksidan, dan ia sangat meningkatkan sistem imun. Keadaan kesihatan seperti asma, sejuk, selsema, kulat kuku jari kaki, kesakitan, keradangan, penyakit kaki makan air, bronkitis, jangkitan bakteria, artritis, penyakit sendi, sakit tekak, sakit otot, masalah penghadaman, kolesterol tinggi, alahan dan banyak lagi boleh dirawat dengan minyak oregano. Ia seperti semua dalam satu penyelesaian, dan yang paling penting, penyelesaian semula jadi yang bekerja jauh di luar antibiotik dan ubat-ubatan ke kaunter.

Kegunaan minyak Oregano juga dilihat di dapur. Ia adalah perkara biasa untuk menggunakannya dalam resipi Itali untuk menambah rasa istimewa kepada makanan tertentu seperti pizza, pasta dan salad. Oleh kerana ia adalah antioksidan yang sangat kuat, anti-kanser dan anti mikrob ia boleh digunakan untuk menghalang pembangunan lebih 75% daripada molekul yang menyebabkan kanser. Ini adalah sebab mengapa ia boleh digunakan di rumah-rumah dan industri sebagai bahan pengawet semula jadi dan bukannya pengawet tiruan, kerana ia boleh memanjangkan jangka hayat susu, telur, daging, dan makanan lain.

Orang juga menggunakan herba semulajadi ini untuk membersihkan dan membasmi rumah mereka, kerana ia adalah sangat kuat ejen kuman dan membunuh bakteria, yang boleh dicampur dengan air. Selain itu, ramai orang telah mula menggunakannya pada haiwan kesayangan mereka untuk membuang jangkitan dan menyembuhkan penyakit. Malah, terdapat syarikat-syarikat yang menjalankan kajian untuk mengesahkan keberkesanan ia mempunyai lebih penyakit tertentu dalam kuda.

Herba semula jadi, tetapi berkuasa menjadi penawar kesihatan yang besar seterusnya yang banyak akan beralih kepada. Doktor telah mengakui manfaat daripadanya, dan secara beransur-ansur menyampaikan ia sebagai pilihan kepada pesakit mereka. Dalam hal itu, lebih ramai orang menyedari ketagihan antibiotik mereka dan semasa ia adalah benar bahawa ia membunuh bakteria yang tidak baik, ia juga membunuh bakteria baik yang diperlukan oleh badan. Ini membuka pintu kepada jangkitan bakteria dan kulat sebagai sistem imun tidak lagi mampu untuk memerangi mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar