Jumat, 06 November 2015

Rawatan Alternatif Scoliosis

Rawatan Alternatif Scoliosis

Kejayaan rawatan scoliosis alternatif adalah kontroversi dan mengelirukan untuk mengatakan sekurang-kurangnya. Saya rasa anda boleh mengatakan bahawa hampir mana-mana rawatan alternatif, "alternatif" makna tidak ditetapkan oleh doktor perubatan akan ditakrifkan dengan cara ini. Saya yakin bahawa kita sebagai budaya yang mempunyai idea pendahulu apa pembekal penjagaan kesihatan adalah, tidak, dan mewakili. Tanggapan bahawa rawatan alternatif wujud untuk pelbagai penyakit, kepada beberapa atau mungkin kebanyakan rakyat Amerika mungkin akan dianggap berisiko, tidak berasas, malah satu penipuan. Sejak kita remaja kita diajar melalui pengalaman, televisyen, dan ibu bapa kita bahawa doktor perubatan hanya sumber sebenar amanah apabila merawat penyakit. Televisyen menggambarkan mereka sebagai elit, seksi, jenis wira pintar. Soalan itu menjadi realiti ini?

Rawatan scoliosis Alternatif kemudian akan dipertimbangkan apa-apa yang digunakan untuk merawat skoliosis yang tidak perubatan. Sejak doktor perubatan, pakar bedah ortopedik terutamanya, merawat scoliosis dalam satu fesyen menggunakan pendakap tegar atau pembedahan gabungan maka semua rawatan di luar perembatan dan pembedahan scoliosis akan dianggap alternatif. Saya ingin memberi tumpuan perbualan ini rawatan scoliosis alternatif yang dilakukan oleh chiropractor a. Tiada doktor perubatan yang menyokong kiropraktik sebagai kaedah rawatan yang sah untuk scoliosis dan untuk sebab yang baik kolej kiropraktik, persatuan negeri atau papan pelesenan negeri tidak menyokong atau mengesyorkan bahawa ahli tulang merawat scoliosis sebagai doktor utama penjagaan akan tetapi hanya sebagai tambahan untuk melegakan kesakitan.

Ia adalah sangat penting untuk mengakui bahawa ahli tulang yang mendakwa dapat merawat scoliosis dari perspektif yang pembetulan tidak disokong oleh profesion mereka kecuali mereka telah menerima sekurang-kurangnya 100 jam lepasan ijazah pengajian kursus dan berbuat demikian dengan pakar ortopedik sebagai doktor penjagaan primer. Kepentingan memahami perbezaan di antara pilihan kiropraktik alternatif yang sesuai dan pilihan kiropraktik tidak sesuai boleh dipermudahkan ke dalam latihan pertama dan utama. Jika chiropractor mempunyai sijil sah dan sesuai latihan lepasan ijazah yang berkaitan terus dengan rawatan scoliosis alternatif barulah adalah chiropractor yang berkelayakan untuk bekerjasama dengan doktor penjagaan primer dalam usaha untuk mengurangkan dan menstabilkan scoliosis kelengkungan. Jika tidak, chiropractor sahaja perlu menyediakan penjagaan gejala seperti yang diperlukan dan tidak boleh berkomunikasi bahawa matlamat utama adalah untuk merawat scoliosis ini.

Terdapat tiga utama program lepasan ijazah disediakan untuk rawatan scoliosis alternatif dilakukan oleh chiropractor, CLEAR Scoliosis Treatment, Spinecor Bracing dan kaedah Schroth itu. CLEAR Scoliosis Rawatan dilakukan oleh tahap pensijilan tertinggi CLEAR Scoliosis Institut diistilahkan sebagai "intensif diperakui" mencapai keperluan 100 jam. Pegawai senarai pensijilan Schroth hanya mempunyai 4 ahli tulang di Amerika Syarikat yang telah disahkan untuk menyediakan kaedah ini dan tiga daripada lima juga disahkan dalam Spinecor teknik perembatan. Untuk Schroth disahkan chiropractor akan perlu pergi ke klinik di Jerman untuk latihan rasmi. Pensijilan Spinecor memerlukan hanya 2 hari dari bilik darjah dan kelengkapan 4-6 pesakit setiap 2 jam panjang sebelum pensijilan diberikan. Oleh itu, apabila mengingati rawatan scoliosis alternatif dari chiropractor di Amerika Syarikat pastikan anda menyemak kelayakan mereka dengan teliti.

Kesimpulannya adalah penting untuk mengakui bahawa rawatan scoliosis alternatif tidak wujud dan ia adalah sah apabila diberikan oleh pengamal yang terlatih. Keputusan mungkin berbeza-beza dan ia akan menjadi bijak untuk juga termasuk doktor penjagaan primer semasa mendapatkan rawatan alternatif untuk scoliosis dan scoliosis idiopathic terutamanya remaja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar