Minggu, 08 November 2015

Ubat Of Peru: Maca

Ubat Of Peru: Maca

Peningkatan permintaan terhadap herba tradisional Maca di negara-negara lain telah di peningkatan besar. Ia telah ditanam di Andes Peru oleh orang asli untuk beribu-ribu tahun, dengan bukti penggunaan seawal 1600 SM.

Kegunaan tradisional termasuk meningkatkan sistem imun, mengimbangi hormon di kalangan wanita, batuk kering, gangguan seksual dan untuk meningkatkan potensi lelaki. Ia telah digunakan oleh kedua-dua lelaki dan wanita untuk kesuburan. Ia juga digunakan sebagai satu cara untuk mengatasi keletihan, kedua-dua fizikal dan juga mental.

Dalam keadaan yang sama dengan Ginseng, ia telah digunakan di seluruh dunia untuk disfungsi seksual atau tambahan tetapi ia digunakan untuk pelbagai perkara lain. Memori, stamina dan daya tahan adalah semua dipertingkatkan dengan Maca dan ini adalah mengapa ia begitu popular di Eropah dan Amerika Syarikat, di samping meningkatkan potensi seksual.

Kilang itu tumbuh hanya di kawasan tanah tinggi kira-kira 3600 - 4200 meter dalam keadaan yang teruk di mana tumbuhan lain tidak dapat untuk terus hidup. Akar ini mempunyai khasiat yang tinggi dalam protein, karbohidrat, vitamin dan mineral. Mineral, ia amat tinggi dalam iodin dan zat besi.

Kajian juga telah menunjukkan bahawa kilang itu boleh membantu menangani kesan-kesan penuaan pada fungsi mental dan fizikal badan. Ia juga membantu badan untuk menangani kesan-kesan tekanan.

Maca

Maca adalah satu lagi herba tradisional yang telah mengalami peningkatan besar dalam permintaan di negara-negara lain. Ia telah digunakan oleh orang-orang asli di Andes Peru selama beberapa ribu tahun. Terdapat bukti di satu tapak arkeologi itu sedang diusahakan seawal 1600 SM.

Kegunaan tradisional termasuk meningkatkan sistem imun dan menyeimbangkan hormon di kalangan wanita. Ia juga digunakan untuk merawat batuk kering dan gangguan seksual dan untuk meningkatkan potensi lelaki. Wanita dan lelaki kedua-dua menggunakannya untuk bantuan kesuburan. Ia telah diambil dan juga sebagai satu cara untuk mengatasi keletihan, kedua-dua fizikal dan mental.

Walaupun ia telah digunakan secara tradisi untuk semua kualiti ini, sama seperti Ginseng, kegunaan utama di negara-negara lain telah bagi peningkatan seksual atau disfungsi. Selain menggunakan ia untuk kesan pada potensi seksual, ia digunakan di Amerika Syarikat dan Eropah untuk keupayaan untuk meningkatkan stamina, meningkatkan daya tahan dan meningkatkan memori itu. Kajian juga telah menunjukkan bahawa kilang itu boleh membantu menangani kesan-kesan penuaan pada fungsi mental dan fizikal badan dan untuk membantu badan menangani kesan-kesan tekanan.

Kilang itu tumbuh hanya di kawasan tanah tinggi kira-kira 3600 - 4200 meter dalam keadaan yang teruk di mana tumbuhan lain tidak dapat untuk terus hidup. Akar ini mempunyai khasiat yang tinggi dalam protein, karbohidrat, vitamin dan mineral. Mineral, ia amat tinggi dalam iodin dan zat besi.

Ia amat bernilai di Andes, terutamanya kerana ada begitu beberapa perkara yang boleh ditanam di tanah tinggi. Atas sebab ini, ia adalah produk yang sering didagangkan. Satu lagi kegunaan daripadanya adalah untuk merawat haiwan. Terdapat rekod menunjukkan bahawa ia diniagakan kepada Sepanyol dalam kuantiti yang besar kerana ternakan mereka telah berbuat demikian dengan baik di mana-mana ketinggian yang besar di atas paras laut.

Perkataan akar serbuk datang dalam pelbagai warna yang berbeza dan masing-masing dipercayai mempunyai sifat yang berbeza. Yang paling biasa digunakan adalah krim berwarna. Biru dan hitam telah ditunjukkan untuk meningkatkan tenaga dan saiz prostat boleh dikurangkan dengan akar merah.

Hari ini, anda boleh mencari Maca dalam pelbagai bentuk di Amerika Syarikat dan Eropah. Ia juga agak lazim di Peru dan dalam mana-mana kawasan pelancongan anda pasti untuk mencari Maca dijual dalam serbuk atau dalam merebus berasaskan alkohol. Seperti juga suplemen herba, keberkesanan akan bergantung kepada bagaimana ia diproses.

Sering ditambah kepada makanan seperti sup, shake dan barang-barang bakar, ia sering dieksport dalam bentuk tepung. Kesannya dikatakan terbaik apabila ia dimakan secara teratur, beberapa sudu setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar