Jumat, 06 November 2015

Quercetin dan Epal

Quercetin dan Epal

Walaupun anda mungkin sudah tahu bahawa epal adalah sumber terbaik serat dan vitamin C, anda mungkin akan terkejut untuk mengetahui bahawa mereka juga mengandungi quercetin. Quercetin adalah bahan kimia berasaskan tumbuhan yang dipanggil flavonoid yang. Flavonoid ini adalah baik untuk kesihatan anda kerana ia mempunyai anti-oksida dan anti-radang. Ia juga telah ditunjukkan untuk melambatkan pertumbuhan sel kanser dalam beberapa kajian. Walau bagaimanapun, tiada kajian dipercayai telah dijalankan untuk menunjukkan quercetin yang benar-benar menyembuhkan kanser. Jika anda tidak suka epal, atau hanya tidak mahu perlu makan satu setiap hari untuk sepanjang hidup anda, anda boleh mendapatkan dos quercetin anda melalui makanan tambahan.

Hampir sesiapa sahaja boleh mengambil makanan tambahan quercetin. Walau bagaimanapun, doktor perlu dirujuk jika anda ingin memberi makanan tambahan kepada kanak-kanak di bawah umur 15. Ini adalah untuk memastikan dos yang betul untuk badan masih membangun. Apabila mengambil quercetin, jumlah dos untuk orang dewasa benar-benar bergantung kepada mengapa anda mengambil makanan tambahan untuk menjadi dengan. Sebagai contoh, jika anda hanya menambah mereka kepada rutin harian anda seperti multivitamin, maka anda akan tidak perlu mengambil sebagai tinggi dos sebagai seorang yang mengambil quercetin untuk memerangi gejala alahan. Dos Dewasa bahan itu adalah antara 100 mg dan 250 mg jika diambil tiga kali sehari. Jika anda mempunyai berat di bawah £ 100, atau memberi makanan tambahan kepada seseorang di bawah umur 15, maka jumlah dos yang lebih kurang separuh daripada yang dinyatakan sebelum ini. Seorang doktor boleh memberikan anda jumlah dos yang lebih tepat berdasarkan keperluan individu anda dan cermin solek fizikal. Sebagai contoh, jika anda makan epal kerap atau separa tetap, maka anda tidak akan perlu sebagai tinggi dos satu makanan tambahan kerana anda sudah mendapat beberapa quercetin yang berlaku secara semula jadi.

Apabila anda mula-mula mengambil makanan tambahan quercetin anda, kesan sampingan utama anda akan mengalami meningkat tahap tenaga. Ini adalah sesuatu yang boleh mengganggu pola tidur anda. Malah, ia mungkin mengambil masa beberapa minggu untuk anda untuk mendapatkan digunakan untuk tahap tenaga baru anda dan untuk membuat perubahan kepada corak tidur anda sebagai satu cara untuk mengimbangi tenaga tambahan. Jika anda mengalami sebarang kesan sampingan yang lain, anda perlu berhenti mengambil makanan tambahan dan berunding dengan doktor anda.

Anda boleh mengambil makanan tambahan quercetin sebagai sebahagian daripada rutin kesihatan secara keseluruhan, atau anda boleh menggunakan mereka untuk menyasarkan penyakit tertentu. Gunakan sebagai antihistamin adalah satu sebab yang sama untuk mengambil makanan tambahan quercetin. Mereka juga berguna dalam mencegah selesema biasa. Ia adalah ciri-ciri anti-radang yang boleh digunakan untuk mengurangkan kerosakan radikal bebas daripada pencemaran udara dan toksin lain dalam hidup anda. Ciri-ciri ini sama juga baik untuk merawat artritis dan mengurangkan sakit sendi. Quercetin juga sering digunakan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung dan memperbaiki kesihatan prostat di kalangan lelaki yang mempunyai kanser prostat. Ia juga boleh berfungsi untuk mencegah kanser prostat dengan mengurangkan keradangan yang sujud.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar