Minggu, 08 November 2015

Syarat Yang Boleh (Dan tidak boleh) dijaga dengan baik Chiropractic

Syarat Yang Boleh (Dan tidak boleh) dijaga dengan baik Chiropractic

Adakah anda tertanya-tanya sama ada anda perlu menetapkan temujanji dengan chiropractor? Rakyat mempunyai banyak sebab untuk mendapatkan bantuan kiropraktik, daripada rawatan whiplash untuk sukan penjagaan kiropraktik. Teruskan membaca untuk mengetahui siapa yang patut dan tidak patut menerima penjagaan kiropraktik.

Syarat-syarat yang Rawatan Chiropractic boleh mengurangkan

Kecederaan sukan. Bagi mereka yang berminat dengan sukan, rawatan kiropraktik boleh membuat perbezaan besar. Kecederaan sukan jangka panjang terutamanya boleh dirawat melalui Chiropractics sukan. Lebih-lebih lagi, kerana pelarasan kiropraktik kembali badan kepada keadaan asal kira-kira, pasukan sukan profesional sering mengekalkan chiropractor sepenuh masa. Pelari gemar, penunggang basikal dan atlet lain sering mendapati bahawa rawatan kiropraktik konsisten membantu mereka mengekalkan tahap prestasi tertinggi.

Kecederaan di tempat kerja. Jangka meja kerja atau gerakan berulang boleh menjadi sakit sebenar di leher (atau belakang, atau pinggul). Penyesuaian Chiropractic sering membawa kelegaan kesakitan dengan segera dan berkekalan bagi mereka yang terlibat dalam pergerakan berulang-ulang atau duduk berjam-jam panjang di tempat kerja.

Sakit kronik. Penjagaan kiropraktik mensasarkan tulang belakang, yang membawa semua mesej kesakitan kepada otak. Lajur tulang belakang boleh menjadi tidak sejajar kerana postur yang lemah, kemalangan kereta, gaya hidup tidak aktif atau kecederaan daripada sukan. Penyesuaian Chiropractic boleh membawa penawar bagi mereka yang mengalami sakit kronik di bahagian pinggang, belakang, lengan, kaki, leher dan bahu. Akhir sekali, rawatan whiplash dari chiropractor sering melegakan kesakitan yang berpunca daripada kemalangan kereta.

Migrain dan sakit kepala kronik. Penghidap migrain sering mendapat manfaat dari lawatan ke chiropractor. Badai hujan boleh tepat penyeksaan pada penghidap migrain, kerana perubahan dalam tekanan barometer sering mencetuskan migrain. Kajian telah mendapati bahawa pelarasan kiropraktik adalah seperti yang berkesan kerana beberapa ubat-ubatan yang biasa diberikan untuk migrain.

Plantar fasciitis, sciatica, dan fibromyalgia. Daripada pelbagai syarat-syarat tertentu bahawa penjagaan kiropraktik boleh merawat, plantar fasciitis, sciatica dan fibromyalgia adalah antara yang paling biasa.

Whiplash. Rawatan whiplash Chiropractic tidak dikaji secara meluas untuk keberkesanan, tetapi selepas lawatan ke chiropractor, penghidap whiplash sering mengalami kelegaan kesakitan yang ketara.

Syarat-syarat yang tidak boleh dirawat dengan Pelarasan Kiropraktik

Scoliosis Idiopathic. Tidak seperti lain-lain bentuk scoliosis, scoliosis idiopathic selalunya berlaku semasa remaja. Tidak cukup penyelidikan telah dilakukan ke atas sama ada rawatan kiropraktik adalah selamat untuk borang ini kelengkungan tidak teratur tulang belakang.

Keadaan musculo-rangka tertentu. Keadaan musculo-rangka termasuk osteoporosis, artritis reumatoid akut, tulang atau jangkitan bersama, kanser tulang dan saraf tunjang atau penyakit sum-sum tulang tidak boleh dirawat dengan rawatan kiropraktik.

Pembedahan tulang belakang atau kecederaan utama. Jika anda mempunyai satu pembedahan besar tulang belakang atau kecederaan, ia adalah yang terbaik untuk menjauhkan diri dari chiropractor. Terdapat alternatif penjagaan kesihatan banyak bagi mereka yang mempunyai pembedahan tulang belakang utama atau kecederaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar