Minggu, 08 November 2015

Menghabisi Daripada An Radang Jangkitan Yis Dengan 3 Bahan-bahan mudah

Menghabisi Daripada An Radang Jangkitan Yis Dengan 3 Bahan-bahan mudah

Jangkitan yis menyebabkan bengkak, keradangan dan gatal-gatal di kawasan yang terjejas. Sesetengah wanita mendapat jangkitan yis begitu teruk mereka mempunyai masa berjalan sukar. Masa yang lain, bengkak adalah begitu besar bahawa hubungan menjadi sakit. Malah, wanita yang bukan seksual pengalaman aktif penderitaan yang disebabkan oleh jangkitan yis. Selalunya, radang ini disebabkan oleh turun naik dalam sistem imun atau dalam tahap hormon. Turun naik ini adalah biasa dan semula jadi, tetapi mengetahui yang menyediakan sedikit melegakan kepada mereka yang mengidap jangkitan candida.

Candida bukan sahaja memberi kesan kepada kawasan kemaluan tetapi juga boleh tumbuh di lipatan kulit pada tubuh manusia. Kadang-kadang dijumpai sebagai ruam di bawah dada, jangkitan ini membawa gatal-gatal yang sama dan membakar di dalam borang ini seperti yang berlaku pada bahagian-bahagian badan yang lain.

Terdapat banyak alternatif untuk merawat jangkitan candida, dan banyak pesakit telah berjaya dalam merawat dan menghapuskan rasa tidak selesa mereka dengan penggunaannya.

Minyak geranium. Minyak geranium adalah musuh berbaloi untuk kulat gigih dikenali sebagai candida. Juga mempamerkan sifat antivirus dan anti-bakteria, geranium adalah seorang pekerja keajaiban untuk mereka yang mengalami jangkitan yis. Haruman bunga adalah amat menyegarkan sebagai bonus tambahan. Letakkan satu setitik geranium ke dalam satu auns minyak pembawa seperti minyak kelapa. Sapukan pada kawasan yang terjejas.

Minyak lavender. Dengan ciri-ciri anti-radang dan aroma yang menyegarkan, minyak lavender telah digunakan paling kerap dalam dunia urut. Apa yang kebanyakan orang tidak menyedari adalah bahawa ia juga mempunyai yang indah, harta penyembuhan pada kulit mempercepatkan proses penyembuhan dan menjauhkan jangkitan. Minyak ini tidak hanya mengurangkan keradangan dan memberi kesan yang menenangkan kepada mereka yang menggunakannya: lavender juga mempunyai ciri-ciri anti-kulat yang mencegah jangkitan yis.

Minyak kelapa. Minyak ini pernah mempunyai nama yang tidak baik kerana kandungan yang tinggi lemak tepu. Hari-hari ini, minyak kelapa disambut untuk penurunan berat badan yang kuat dan sifat-sifat anti-mikrob. Pelembap yang sangat baik, minyak kelapa melegakan kulit dan pada masa yang sama membubarkan jangkitan bakteria dan kulat. Oleh itu, kelapa berfungsi sebagai minyak pembawa yang menakjubkan untuk minyak pati seperti lavender dan geranium. Bukan sahaja anda akan bau indah: penderitaan yang disebabkan oleh jangkitan akan reda dengan ketara dengan segera.

Oleh kerana sifat sensitif dan pelbagai di dalam badan manusia, sila layari doktor sebelum menjalani apa-apa jenis ubat alternatif. Jangkitan yis mempunyai gejala serupa dengan penyakit kelamin dan juga penyakit lain yang tidak sepatutnya tidak dirawat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar