Minggu, 08 November 2015

Violet Gentian: Perkara Yang Terbaik Untuk Gunakan Sebagai Penyembuhan Jangkitan Yis?

Violet Gentian: Perkara Yang Terbaik Untuk Gunakan Sebagai Penyembuhan Jangkitan Yis?

Jangkitan yis mulut yang sangat biasa di kalangan bayi. Sering kali kanak-kanak akan menjadi cerewet memberinya makan dan tidak boleh menambah berat badan secepat dia sepatutnya.

Satu lagi tanda seriawan mulut adalah air liur putih dan kudis putih di dalam mulut. Jika luka disapu pendarahan dalam mulut mungkin berlaku. Ini kudis menyakitkan dan bayi boleh menangis dengan lebih kerap dan seolah-olah secara amnya tidak selesa.

Cara terbaik untuk mengelakkan seriawan mulut bayi adalah dengan pencegahan. Langkah-langkah pencegahan termasuk:

1.) Buat mainan pasti, botol, dan apa-apa objek yang mengunjungi mulut bayi disterilkan dengan kerap.

2.) Gunakan, tuala kecil basah yang bersih untuk mengelap di bahagian dalam mulut bayi selepas setiap penyusuan semasa. Bayi tidak boleh berus gigi mereka tetapi pertumbuhan bakteria dan kulat berlaku di dalam mulutnya juga. Ia adalah semulajadi untuk rasa ini mungkin tidak penting kerana bayi tidak mempunyai gigi. Walau bagaimanapun, organisma seperti yis boleh tumbuh di dalam mulut bayi dan merebak ke seluruh badan yang membuat bayi tidak selesa dan sakit.

3.) Semasa menyusu, pastikan puting sentiasa dibersihkan juga. Jika seriawan mulut adalah dalam mulut bayi, ia boleh merebak ke puting ibu, menyebabkan ruam di dadanya dan jangkitan yang dihulurkan belakang dan sebagainya.

Penawar jangkitan yis untuk seriawan mulut juga boleh didapati di kaunter dan melalui preskripsi. Satu yang paling biasa digunakan pada masa lalu adalah ungu gentian.

Ungu gentian mungkin bunyi seperti ia datang dari tumbuhan: sebenarnya, ia datang dari tar arang batu. Kajian terbaru dilakukan di Australia menunjukkan bahawa gentian violet boleh menyebabkan kanser mulut. Sama buruknya, pewarna ini mempunyai jumlah kesan merkuri di dalamnya. Walaupun ungu gentian telah digunakan untuk masa yang lama, maklumat yang baru-baru ini menimbulkan persoalan: seharusnya digunakan?

Terdapat beberapa krim boleh didapati melalui preskripsi yang berjaya dipulihkan seriawan mulut pada bayi. Lebih baik lagi, krim ini tidak mengandungi pewarna yang warna pakaian anda dan mulut bayi. Jika anda mempunyai bayi dengan seriawan mulut, bertanya tentang ubat oral yang ada, dan menjauhkan diri dari ungu gentian.

Di bawah jagaan profesional penjagaan kesihatan anda ada juga ubat-ubatan rumah yang anda boleh meneruskan. Pastikan anda berunding dengan doktor anda sebelum menjalani apa-apa jenis ubat rumah.

Minyak kelapa. Tumbuhan ini telah menjadi subjek banyak kajian kesihatan pada tahun-tahun kebelakangan ini. Didapati mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antikulat amat berkesan, ia telah mendapati bahawa minyak kelapa nampaknya tidak membahayakan bakteria baik yang terdapat dalam mulut dan sistem penghadaman. Dengan cara ini, bantuan minyak kelapa mengembalikan keseimbangan semulajadi mikroorganisma di dalam mulut, lebur jauh berbahaya jangkitan bakteria dan kulat. Pastikan anda menggunakan gred makanan, minyak kelapa dara apabila digunakan ke mulut.

Buaya. Seriawan lisan adalah jangkitan-jadi kulat tumbuh-tumbuhan dengan ciri-ciri antikulat adalah kunci untuk menghapuskan penderitaan yang disebabkan oleh seriawan. Aloe telah dihormati untuk keupayaan untuk mengurangkan radang kulit itu. Juga memiliki sifat anti-kulat, lidah adalah ejen yang lembut yang boleh digunakan di dalam mulut untuk mereka yang mengalami seriawan. Pastikan anda menggunakan makanan gred buaya apabila memohon ke mulut.

Apple Cider Vinegar. Apple cider cuka mengubah pH mulut mengembalikan kepada keadaan yang ideal untuk bakteria sihat untuk berkembang. Tidak ditapis dan organik epal cider cuka adalah disyorkan kerana diproses epal cider cuka mempunyai kurang nutrien dan tidak berfungsi dengan berkesan terhadap jangkitan kulat. Dicairkan dalam air, cuka epal cider telah digunakan sebagai satu rawatan berkesan untuk seriawan mulut.

Dengan menggabungkan buaya dan minyak kelapa, anda boleh membuat obat penawar yang indah untuk memohon kepada mulut. Cairkan minyak kelapa dengan api kecil dan tuangkan ke dalam bekas haba selamat; kemudian, masukkan beberapa aloe gred makanan. Apple cider cuka membuat pencuci mulut yang berkesan, dan boleh digunakan untuk tuala kecil dan digunakan untuk mengelap keluar mulut.

Perlu diingat bahawa minyak kelapa mempunyai kualiti julap dan tidak boleh ditelan secara berlebihan atau kerap. Sila ambil perhatian bahawa terdapat beberapa pertikaian mengenai sama ada kelapa adalah buah atau kacang-ada yang mempunyai kebimbangan bahawa jika kelapa adalah kacang ia boleh dikaitkan dengan alahan kacang sedangkan tempat lain bahawa ia adalah amat jarang berlaku bagi seseorang untuk menjadi alah kepada kelapa .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar