Jumat, 06 November 2015

Mengapa Sabun Mana Cleaner Terbaik Untuk Gigi

Mengapa Sabun Mana Cleaner Terbaik Untuk Gigi

Apa? Bersihkan gusi anda dan putih mutiara dengan sabun? Jika konsep yang berputaran kenangan zaman kanak-kanak langkah-langkah punitif, anda mungkin terkejut apabila mengetahui bahawa jenis pembersih lisan bertapak di pasaran kebersihan gigi. Lebih ramai pengguna memikirkan tabiat mendedahkan gusi dan gigi mereka kepada sebatian yang terdapat dalam kebanyakan ubat gigi konvensional. Mereka beralih kepada penjagaan gigi alternatif, membersihkan radang gusi dan jangkitan gusi dengan bahan-bahan semula jadi, berkesan dan sihat. Ganjaran mereka juga merangkumi pembersih gigi mengurangkan masalah lisan dan sedikit perjalanan mahal ke pejabat doktor pergigian.

Apabila anda membersihkan gigi anda dengan sabun, anda mengelakkan fluorida, yang juga muncul dalam susu bayi, bijirin diproses dan makanan lain. Kanak-kanak berkembang gigi kekal di bawah kawasan gusi dengan masa yang mereka berusia lapan atau sembilan tahun. Terlalu banyak pendedahan kepada fluorida pada masa itu sering menyebabkan fluorosis, bopeng hodoh dan masalah dengan gusi. CDC berkurangan cadangan mereka untuk tahap yang boleh diterima fluorida dalam bekalan air awam kerana peningkatan fluorosis dalam kanak-kanak.

Kemudian ada gliserin yang terdapat dalam kebanyakan ubat gigi. Asid makanan sentiasa Meluluhkan mineral dari gigi oral. Spit mengandungi kalsium dan fosfat untuk menggantikan mereka. Kandungan glycerin yang tinggi dalam kebanyakan ubat gigi komersial akan kot putih mutiara anda dengan filem janggal yang menghalang air liur gigi pengukuhan.

Ubat gigi komersial boleh mendedahkan anda kepada bahan kimia yang tidak diingini, juga. Menggunakan sabun untuk memberus gigi dan gusi anda akan meninggalkan mereka bersih, membolehkan gigi anda untuk remeneralize daripada makanan dalam diet anda. Apabila anda menggunakan sabun, gigi anda akan menjadi kurang tahan kaviti dan pelbagai komplikasi pergigian yang lain yang melanda masyarakat moden.

Ia tidak perlu untuk menggunakan sabun yang direka bentuk khas untuk gigi. Bar dataran lama sabun amat berkesan; hanya basah berus gigi, sapu pada bar sabun dan berus jauh. Ia tidak akan menjadi perkara yang paling menyenangkan merasa di dunia, walaupun. Produk sabun gigi semula jadi yang ada adalah rasa yang hebat supaya anda boleh mempunyai tidak takut mendapat rasa marah-marah dalam mulut anda.


Sudah tentu, juga penting dalam mana-mana regimen kebersihan gigi yang baik adalah menggunakan flos setiap hari, atau menggunakan pik air. Membersihkan ruang di antara gigi anda adalah penting bagi mengelakkan penyakit gusi. Menggunakan flos setiap hari dan memberus gigi dan gusi anda dengan sabun adalah cara terbaik untuk mengelakkan isu-isu pergigian kemudian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar