Minggu, 08 November 2015

Resonance, percanggahan dan Entrainment Dengan Terapi Bunyi: Bahagian 2

Resonance, percanggahan dan Entrainment Dengan Terapi Bunyi: Bahagian 2

Menggunakan bunyi untuk membantu dengan meditasi, penyembuhan dan kedudukan telah digunakan beribu-ribu tahun oleh semua budaya. Sebab ia berfungsi adalah kerana resonans, percanggahan dan pemerangkapan seperti yang saya nyatakan dalam post terakhir saya.

Kita tahu bahawa semua perkara yang bergetar. Kita juga tahu daripada definisi resonans bersimpati bahawa jika anda mengetuk garpu tala, garpu lain dengan frekuensi yang sama akan diaktifkan dan mula bergetar. Getaran satu objek menyebabkan objek lain untuk mula bergetar. Apabila saya bermain rakaman mangkuk nyanyian cukup kuat, semua mangkuk nyanyian dalam bilik bunyi saya mula cincin. Walaupun mangkuk semua frekuensi yang berbeza, rakaman itu cukup kuat untuk menetapkan mereka semua mati.

Jadi apakah ini mempunyai kaitan dengan anda? Pengimejan letak kenderaan bersebelahan dengan sebuah trak dengan enjin diesel gegaran (bergetar) dalam irama yang stabil. Bagaimana rasanya selepas beberapa minit? Anda boleh mula merasakan ketegangan, kemarahan, kekecewaan atau bagaimanapun anda bertindak balas kepada getaran yang kuat yang tdk sesuai kepada anda. Duduk di sebelah trak yang untuk masa yang lama dan akhirnya perasaan percanggahan tidak mungkin merasa tidak selesa, anda boleh benar-benar suka. Trak, mempunyai getaran yang kuat boleh menyebabkan anda simpati mula bergema atau bergetar pada frekuensi yang sama dengan trak. Pada ketika itu, anda dan trak berada di dalam resonans.

Itulah apa yang akan berlaku jika anda tidak memberi perhatian kepada lori. Kebanyakan orang menyedari bahawa gegaran ini tidak selesa dan meninggalkan kawasan tersebut. Itu satu perkara yang penting. Kita akan berjumpa dengan "baik" dan buruk "getaran setiap saat setiap hari dan bertindak balas dengan sewajarnya. Kami sama ada melekat di sekeliling jika kita suka atau berjalan kaki sebelum ia mempunyai kesan jangka panjang. Apabila kita tidak mengetahui getaran yang tidak sihat, kita tidak sedar mula untuk mengambil bahawa kekerapan yang tidak sihat sama. Itulah bagaimana kita jatuh sakit. Vibrations, tidak salunan dengan keadaan semula jadi yang sihat, akan menyebabkan anda menjadi tidak seimbang dari segi fizikal dan emosi jika anda tidak memberi perhatian.

Nasib baik, sebaliknya adalah juga benar. Set Harmonic Solar garpu penalaan contohnya mencipta nada besar atau harmonik. Ini harmonik membantu anda untuk berehat begitu benar-benar yang seringkali orang meringankan masuk ke tempat itu berdiam diri, juga dikenali sebagai titik masih. Ini berlaku kerana nada dicipta oleh set ini penyembuhan, nada meditasi. Apabila badan anda deria ini ia akan mula bergetar pada frekuensi yang sama dan hasilnya, anda mula jatuh ke dalam keadaan senyap atau meditasi. Apabila badan dan minda yang tenang, penyembuhan secara semula jadi berlaku.

Kesan Solar garpu penalaan Harmonic boleh bertahan beberapa jam atau beberapa hari sehingga beberapa getaran lain datang bersama-sama yang mendapat perhatian anda (tekanan di tempat kerja atau rumah, lalu lintas dan lain-lain). Jika anda bekerja dengan Harmonic Solar secara tetap, mantap, akhirnya getaran yang dalam anda akan lebih kuat dari apa-apa yang datang bersama-sama dan anda akan kekal dalam yang tenang, keadaan santai. Ia menjadi kekal. Itulah pemerangkapan.

Jadi itulah resonans resonans dan bersimpati, percanggahan, pemerangkapan dan bagaimana ia secara langsung berkaitan dengan bunyi terapi dan penyembuhan secara umum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar