Minggu, 08 November 2015

Sembelit Pemulihan Mudah

Sembelit Pemulihan Mudah

Mencari ubat sembelit boleh menjadi dahsyat. Anda akan mendapati masalah anda memalukan dan tidak akan dapat untuk mencari keyakinan untuk mendekati seorang doktor atau ahli farmasi untuk nasihat namun ini tidak semestinya diperlukan.

Ramai orang berfikir sembelit dengan cara yang paling teruk tetapi ia adalah benar-benar mengejutkan berapa ramai di antara kita sebenarnya menderita dengan ini. Ia tidak boleh dilihat sebagai memalukan kerana perasaan ini rasa malu boleh membuat kita tidak mengambil kira masalah kita dan hanya cuba untuk menghadapi ia dan perkara yang terbaik untuk melakukannya akan cuba untuk menyelesaikan secepat mungkin.

Perkara yang tidak boleh dilakukan adalah pergi ke ahli kimia tempatan, dan akhirnya membeli setiap produk yang pernah anda lihat di televisyen atau di baca dalam majalah atau kertas. Walaupun ia sukar untuk mempercayai penawar kepada masalah kita selalunya boleh didapati betul-betul di bawah hidung kita atau pada harga jauh lebih murah di kedai tempatan dan bukannya farmasi.

Mungkin salah satu yang paling biasa, tetapi amat diabaikan ubat sembelit ialah senaman. Bagi sesetengah orang senaman diambil mudah sebahagian daripada gaya hidup mereka sehari-hari, orang-orang menghadiri gym beberapa kali seminggu dan memastikan badan dan berfungsi dengan baik mereka tetapi bagi orang lain ini adalah rutin keras. Sama seperti otot lain atau berfungsi bahagian badan, sistem penghadaman dan pembantu otot yang perlu bekerja sering sekali untuk memastikan ia kekal di dalam keadaan yang baik dan boleh bekerja seperti yang sepatutnya, jika tidak ia mungkin perjuangan.

Bagi orang-orang yang mendapat sembelit dan tidak mengambil bahagian dalam gaya hidup yang aktif adalah disyorkan untuk mencuba senaman sebagai penawar sebelum menambah apa-apa bahan-bahan asing ke dalam sistem. Ada yang mengatakan bahawa sehingga 15 minit berjalan sehari mudah boleh memperbaiki sistem penghadaman dengan hasil yang ketara dalam masa beberapa hari.

Salah satu ubat sembelit mudah tetapi begitu berkesan lain adalah diet kita. Ia sukar dipercayai berapa ramai orang yang mengalami sembelit hanya kerana kecuaian dalam diet mereka, dalam keadaan tertentu ia jelas digariskan seperti orang yang makan terlalu banyak makanan segera, namun kekurangan serat adalah sesuatu yang boleh menjadi sangat sukar untuk terlepas.

Serat adalah salah satu daripada bahan-bahan utama kita menambah kepada badan kita untuk membantu sistem penghadaman, dalam peranan utama serat sebenarnya dalam sistem ini adalah untuk membantu dalam penghadaman dan membuat sisa memastikan diluluskan melalui badan kerana ia bertujuan untuk menjadi. Ia kos dalam bentuk yang berbeza dan bekerja dengan cara yang berbeza seperti mengambil lebih banyak air untuk pelinciran sistem atau sistem menambah sisa untuk membuat objek yang lebih besar untuk melalui, sama ada cara ia membantu dengan ketara.

Serat boleh didapati dalam pelbagai makanan yang boleh diambil dari kedai tempatan atau ditemui dengan mudah di dalam almari anda. Sebahagian daripada sumber yang paling biasa serat termasuk produk bijirin penuh atau gandum (serpih Bran, beras perang, pasta coklat dan bijirin tertentu sebagai contoh) dan juga kacang, kentang, buah-buahan dan sayur-sayuran.

Apabila kita melihat kedua-dua ubat sembelit di atas, ia adalah mudah untuk melihat bagaimana hanya menukar gaya hidup dan diet sedikit sedikit dapat membantu memperbaiki masalah kita dengan ketara dalam tempoh beberapa hari atau minggu anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar