Minggu, 08 November 2015

Siapa Lagi Mahu Herba Yang Meningkatkan Tenaga?

Siapa Lagi Mahu Herba Yang Meningkatkan Tenaga?

Herba adalah cara semula jadi untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam badan. Herba digunakan sebagai ubat-ubatan dan pembekal tenaga selama beratus-ratus tahun. Herba yang meningkatkan tahap tenaga berbuat demikian sama ada dengan bekerja sebagai perangsang atau tonik. Perangsang mempunyai kesan segera kepada tahap tenaga; sedangkan, tonik meningkatkan fungsi normal badan, menyebabkan dalam mempromosikan kesihatan yang baik dan kesejahteraan. Herba mempunyai kesan positif pada hampir semua sistem badan. Mereka memberi kesan kepada metabolisme, prestasi mental dan seksual, mengekalkan berat badan yang mencukupi, dan meningkatkan daya ingatan dan stamina. Salah satu gejala yang paling penting dalam kekurangan adrenal adalah kekurangan tenaga, atau keletihan. Herba mencergaskan kelenjar adrenal tanpa lebih merangsang mereka dan meningkatkan tenaga dan daya tahan. Sesetengah herba anti-keletihan dan anti-tekanan hartanah. Selain daripada kafein dan makanan tambahan perubatan lain, herba meningkatkan tahap tenaga dengan cara yang semulajadi dan sihat.

Herba yang meningkatkan tahap tenaga adalah:

-GAURANA: Herba ini mempunyai kesan tenaga pada kelenjar adrenal. Ia meningkatkan tenaga dan memperbaiki kepekatan. Ia didapati dalam negara-negara Amerika Selatan di mana ia ditambah kepada soda dan minuman tenaga Brazil kerana kandungan kafein yang tinggi. Penggunaan yang berlebihan gaurana boleh menyebabkan insomnia dan jitteriness.

-GINSENG: Herba ini digunakan untuk meningkatkan kecekapan kerja dan stamina fizikal. Ia bertindak sebagai tonik untuk keletihan dan tekanan. Ginseng digunakan di kalangan ahli sukan untuk meningkatkan stamina dan ketahanan dan mengekalkan tahap tenaga. Ia mempunyai ciri-imun meningkatkan, dengan itu meningkatkan daya tahan penyakit dan meningkatkan daya hidup.

-ASHWAGANDHA ROOT DAN LEAF: Ia merupakan herba purba India yang merawat tuan rumah keadaan kesihatan. Ia adalah tonik untuk semua jenis kelemahan dan mengandungi ciri-ciri anti-radang. Ia dianggap penyuburan yang disebabkan oleh kesan yang baik pada kelenjar adrenal. Ia bertindak sebagai tonik yang membantu tubuh untuk berfungsi secara normal.

-LICORICE: Akar Licorice bertindak sebagai steroid semula jadi, merangsang badan untuk merembeskan adrenalin. Ia membantu dalam mengekalkan tahap gula darah yang normal, yang terus mengekalkan tahap tenaga yang tinggi di dalam badan. Ia membantu untuk memerangi keletihan kronik.

-GINGKO: Gingko biloba adalah herba tradisional Cina yang membantu dalam meningkatkan daya ingatan dan mencegah umur yang berkaitan demensia. Ia juga meningkatkan tahap tenaga.

-ASTRAGALUS: Satu lagi herba yang meningkatkan tahap tenaga. Herba ini membantu dalam metabolisme cepat, dengan itu meningkatkan tahap tenaga. Ia digunakan untuk merawat kelemahan fizikal yang disebabkan oleh penyakit kronik. Ia boleh digunakan sebagai berwarna. Ia juga membantu dalam merawat keletihan, trauma dan tekanan.

-RHODIOLA Rosea: herba ini dijumpai di kawasan-kawasan sejuk di dunia. Juga dikenali sebagai akar emas, ia meningkatkan daya tahan dan merawat keletihan mental. Ia bertindak sebagai tonik yang mempunyai ciri-ciri anti-keletihan ketara. Ia juga bertindak sebagai anti-depresan. Ia boleh diambil dalam bentuk teh atau sebagai tambahan.

-YERBA-MATE: Herba ini adalah berasal dari negara-negara Amerika Selatan seperti Uruguay dan Paraguay. Yerba-mate mengandungi kafein dan theophylline, yang mempunyai kesan tenaga meningkatkan.

Herba yang meningkatkan tahap tenaga juga mencegah keadaan kesihatan lanjut dan bantuan pertempuran tekanan mental jika diambil dalam dos yang disyorkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar