Jumat, 06 November 2015

Faedah Kesihatan Quercetin Tambahan

Faedah Kesihatan Quercetin Tambahan

Jika anda sedang mencari makanan tambahan yang menawarkan manfaat kesihatan yang besar dan sedikit dari segi kesan sampingan yang mungkin negatif, maka makanan tambahan quercetin mungkin hanya apa yang anda sedang mencari untuk menambah rutin kesihatan anda. Quercetin adalah flavonoid, yang merupakan fitokimia berasaskan tumbuhan. Ia boleh didapati dalam pelbagai makanan yang berbeza, seperti epal, bawang, buah beri dan anggur merah. Fitokimia ini bertanggungjawab untuk menambah warna kepada ramai orang-orang makanan. Walaupun sesiapa sahaja boleh makan makanan yang kaya dengan quercetin makanan berat, tahap yang lebih besar quercetin boleh datang daripada menambah quercetin makanan tambahan kepada rutin harian anda.

Quercetin mempunyai banyak manfaat kesihatan kerana ia mempunyai ciri-ciri anti-radang, anti-oksida dan harta antihistamin. Dalam beberapa kajian, makanan tambahan quercetin telah terbukti berkesan dalam memerangi gejala alahan, seperti dengan demam alergi. Flavonoid ini juga telah menunjukkan kejayaan terhadap selesema, selesema dan serupa penyakit kurang daya tahan.

Ciri-ciri anti-oksida quercetin telah menunjukkan beberapa kejayaan dalam mencegah kerosakan radikal bebas. Malah, satu kajian baru-baru ini membuat kesimpulan bahawa quercetin boleh menghalang pertumbuhan sel kanser dalam kanser seperti kanser prostat.

Ciri-ciri anti-radang di dalam quercetin adalah berkesan dalam mengurangkan sakit sendi dalam penghidap artritis, termasuk artritis reumatoid.

Pada orang gemuk yang mempunyai risiko penyakit kardiovaskular yang tinggi, makanan tambahan quercetin telah menunjukkan janji dalam mengurangkan risiko ini. Dalam kajian itu, kumpulan peserta yang berlebihan berat badan telah diberikan dos 150 mg quercetin tiga kali sehari. Hasilnya ialah tekanan darah yang lebih rendah dalam kumpulan dan kerosakan kurang daripada kolesterol LDL dalam peserta. Sejak pembentukan plak di dalam hati adalah hasil daripada kolesterol LDL, quercetin ketara mengurangkan kerosakan kepada hati dalam peserta ini.

Pada lelaki yang mengalami radang, yang menyebabkan keradangan prostat, mengambil makanan tambahan quercetin mengurangkan kesakitan dan bengkak kedua orang itu mengalami. Sama seperti dengan artritis, ini adalah disebabkan oleh ciri-ciri anti-radang satu makanan tambahan quercetin.

Quercetin makanan tambahan boleh didapati dalam bentuk pil, kedua-dua kapsul dan tablet, dan pelbagai saiz dari 100 mg sehingga 500 mg. Jumlah dos yang diperlukan berbeza mengikut individu dan bergantung kepada sebab bagi penggunaan makanan tambahan. Jika menambah tambahan kepada rutin vitamin harian anda, dos yang lebih rendah diperlukan daripada jika anda mengambil makanan tambahan itu untuk menyasarkan masalah kesihatan tertentu, seperti kolesterol tinggi atau masalah alahan. Selain itu, kanak-kanak di bawah umur 15 tahun hanya perlu mengambil separuh daripada dos yang mengesyorkan orang dewasa. Maksimum kira-kira quercetin yang perlu diambil dalam satu hari adalah 1,000 mg. Berunding dengan doktor penjagaan utama anda adalah cara yang baik untuk menentukan yang terbaik tambahan quercetin dos untuk memenuhi keperluan individu anda. Walaupun kesan sampingan yang utama adalah hanya meningkatkan tahap tenaga, quercetin tinggi penggunaan makanan tambahan boleh menyebabkan komplikasi yang lebih berbahaya, seperti kerosakan buah pinggang. Apa-apa komplikasi tersebut hendaklah dilaporkan dengan segera kepada doktor dan makanan tambahan penggunaan anda berhenti sehingga anda diperiksa oleh doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar